Invoering
Naar schatting investeert minder dan 50% van de bedrijven in digitale marketing strategieën. Bovendien huurt slechts ongeveer 45% van de bedrijven SEO-specialisten in om hun digitale marketing op een bepaalde manier af te stemmen. Zoekmachine optimalisatie wordt beschouwd als de ruggengraat van digitale marketing. Het is onvermijdelijk voor bedrijven die een duidelijke niche willen veroveren op het gebied van detailmarketing.
Om een online campagne een kickstart te geven, is het uiterst belangrijk dat u op de hoogte bent van de SEO-principes die uw strategie bepalen. Het potentieel van zoekmachineoptimalisatie om rendement op uw investering te brengen is enorm groot. Het is in deze context dat we dergelijke principes onderzoeken die onvermijdelijk zijn voor elke digitale marketing campagne.
Gepland zoekwoordonderzoek
Zoekwoordonderzoek is het eerste belangrijke dat u moet overwegen bij het plannen van een digitale marketingcampagne. Het belang van trefwoordonderzoek is dat het fungeert als een verbindende brug tussen de klanten en de klanten en bedrijven en klanten in staat stelt te begrijpen waar ze allebei naar op zoek zijn.
Gebruik van Long tail-zoekwoorden
Meestal zijn er veel soorten hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek, maar de meest populaire zijn de trefwoordplanner en BuzzSumo. Trefwoorden kunnen worden onderverdeeld in twee hoofdtypen. Het eerste type wordt long tail trefwoorden genoemd en het tweede type wordt short tail trefwoorden genoemd. Long tail-zoekwoorden bestaan meestal uit een combinatie van woorden en zijn beter in het uitvoeren van onderzoek in vergelijking met short tail-zoekwoorden. Het voordeel van het gebruik van long tail-zoekwoorden is dat ze de samenvloeiingssfeer vergroten, evenals de overlapmarge tussen de termen die door de klant worden gezocht en de termen die door een bedrijf worden getarget tijdens digitale marketing.
Vermijd keyword stuffing
Een belangrijk ding dat moet worden vermeden tijdens trefwoordonderzoek is keyword stuffing. Keyword stuffing betekent wanneer u een trefwoord krachtig probeert op te nemen dat niet in de context van de alinea past. Het is zeer waarschijnlijk dat de zoekmachine de gevallen van toetsenbordvulling zou identificeren en dat de campagne in de eerste fase zelf zou worden stopgezet. Zelfs als de inhoud de filtertest van de zoekmachine doorstaat, is het zeer waarschijnlijk dat deze geen indruk zal maken op de lezer, wat de digitale marketingcampagne verder doet ontsporen.
Paginasnelheid en navigatiegemak
Volgens een schatting verwacht meer dan 70% van de mensen dat uw website in minder dan 5 seconden wordt geladen. Dit is waar het uiterst belangrijk wordt om de paginasnelheid te verhogen, zodat aan de verwachtingen van de klanten wordt voldaan. Een van de starthulpmiddelen om uw paginasnelheid te controleren, is pagina-inzichten van Google. Het biedt een overzicht van uw paginasnelheid inclusief andere parameters in een dashboardformaat. Deze tool biedt u ook enkele suggesties waarmee u de paginasnelheid in korte tijd kunt optimaliseren. Het is waarschijnlijk dat uw paginasnelheid niet verbetert, ondanks de inspanningen die u erin steekt. Het is in dit geval dat u diensten kunt gebruiken voor het verbeteren van de paginasnelheid van een digitaal marketingbedrijf.
Gemak van navigatie
Gemak van navigatie betekent de naadloze ervaring die u krijgt terwijl u door de inhoud van een website bladert. Het is uitermate belangrijk dat de inhoud van een website zo gestructureerd is dat informatie zeer snel gevonden wordt. Terwijl de informatie in subsecties wordt opgedeeld, wordt het voor de gebruikers gemakkelijk om door de juiste secties te bladeren en dit verbetert de gebruikerservaring op de lange termijn. Een van de meest gebruikelijke manieren om de gebruikerservaring te verbeteren, is het opstellen van een hiërarchie of een taxonomische classificatie van verschillende secties en subsecties, zodat gebruikers voor een langere periode bij de website betrokken zijn.
Visualisatie technieken
Visualisatietechnieken zijn de belangrijkste tools die de gebruikers een meeslepende ervaring bieden en hen in staat stellen om voor een langere tijd op de webpagina te blijven. Door foto’s, video’s en infographics in uw website op te nemen, zet u daadwerkelijk een stap extra om nieuwe klanten aan te trekken en tegelijkertijd de vorige te behouden. In de volksmond wordt gezegd dat een foto meer zegt dan duizend woorden. Het is zeer waarschijnlijk dat de gebruikers die over een website scrollen waarschijnlijk enkele van de belangrijke details missen als ze haast hebben. Het is in dit geval dat u enkele van de belangrijkste details in uw infographics kunt opnemen, zodat de bezoekers de belangrijkste details bij de eerste blik zelf ook echt begrijpen.
Titeltag optimalisatie
Het is uiterst belangrijk om title-tags te optimaliseren, omdat deze worden beschouwd als een van de meest fundamentele best practices in SEO. Titeltags verschijnen niet alleen in zoekresultaten, maar zijn ook een toegangspoort tot uw vermelding. Titeltag-optimalisatie kan worden gestart door uw belangrijkste zoekwoord in de titel te onderstrepen. Dit heeft twee belangrijke voordelen. Ten eerste helpt het de kruipende bots om uw website uit een divers aanbod te identificeren op basis van vermelde trefwoorden. Ten tweede helpt het bij het verbeteren van de ranking van uw website.
Metatagbeschrijving
Nadat je je titel hebt geoptimaliseerd, is het volgende belangrijke dat je moet doen het optimaliseren van je metatagbeschrijving. Metatagbeschrijving bevat 150 tot 160 tekens die zichtbaar zijn in de zoekresultaten wanneer u een specifiek trefwoord typt. Gebleken is dat meer dan 50% van de gebruikers de website bezoekt als ze gemotiveerd zijn door de metabeschrijving in de zoekresultaten. Het is dus ten zeerste aan te raden om u aan uw beste informatie en inhoud in de metabeschrijving te houden, aangezien dit een van de belangrijke toegangspoorten is om meer klanten aan te trekken.
Slotopmerkingen
Afgezien van de bovengenoemde factoren, is een andere factor die een belangrijke rol speelt bij zoekmachineoptimalisatie, boeiende en waardevolle inhoud. In het huidige tijdperk van digitale marketing wordt inhoud beschouwd als de belangrijkste factor om uw bedrijfsgroei en bedrijfsstrategie te stimuleren. We concluderen dus dat zoekmachineoptimalisatie en contentcreatie hand in hand gaan. Met beide moet rekening worden gehouden wanneer u van plan bent uw bedrijf in de digitale arena te vestigen.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.